poniedziałek, 27 stycznia 2014

Olejek Vatika z czosnkiem -> o nim słów parę ;)

Olejek Vatika z czosnkiem
Kupiony przez przypadek gdy odwiedziłam któregoś dnia Helfy.
A raczej kupiłam go z litości do mojego brata.
Używałam wcierki cebulowo-czosnkowej i zapach niezbyt podobał się bratu z którym mieszkam... Więc gdy zobaczyłam ten olejek to kupiłam go jako alternatywę właśnie do tej wcierki.

Opis: 
Czosnek pobudza cebulki włosów do ich naturalnego wzrostu oraz działa jak odżywka hamująca wypadanie włosów. Zawiera wiele minerałów i witamin wspomagających prawidłową pielęgnację włosów i skóry głowy. W skład olejku Vatika wchodzą również cytryna i rozmaryn, które regenerują włosy, zmniejszają ich przetłuszczanie oraz niwelują łupież. Olejek przeznaczony jest do każdego rodzaju włosów. Przywraca im zdrowy wygląd, sprawia, że dłużej zachowują świeżość, stają się mocniejsze i bardziej lśniące. Zapobiega także ich nadmiernemu wypadaniu i ma działanie antybakteryjne. Posiada przyjemny, delikatny zapach. Posiada przyjemny, delikatny zapach. Na włosach nie utrzymuje się aromat czosnku.
Pojemność: 200 ml
Zastosowanie: 
Niewielką ilość olejku delikatnie wmasować w skórę głowy i włosy. Pozostawić na 1 godzinę (najlepiej na całą noc). Następnie dokładnie zmyć szamponem. Najlepsze efekty osiąga się przy regularnym stosowaniu.
Skład: 
Paraffinum liquidum,(Biały olej mineralny. Substancja mało reaktywna chemicznie, hydrofobowa. Nie przenika przez naskórek. Parafina to mieszanina prostych, długołańcuchowych węglowodorów, otrzymywanych w procesie destylacji ropy naftowej (po oczyszczeniu i przetworzeniu). Znajduje zastosowanie w preparatach emulsyjnych, maskach parafinowych.Stanowi bazę do olejków do kąpieli i oliwek. Parafina ciekła jest stosowana w sztyftach jako plastyfikator, zmniejsza kruchość kosmetyku. Pełni rolę rozpuszczalnika dla innych substancji hydrofobowych zawartych w kosmetyku)
  
 Elaeis guineensis Oil, (Olejowiec gwinejsk)
 Canola Oil,(Olej otrzymywany z rzepaku (Brassica napus) kanadyjskiego. Roślina występuje w Europie i Azji. Zawiera głównie kwas oleinowy, w przeciwieństwie do tradycyjnego rzepaku, który zawiera kwas erukowy. Zastosowany w preparatach do pielęgnacji skóry i włosów tworzy na ich powierzchni warstwę okluzyjną (film), która zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody z powierzchni (jest to pośrednie działanie nawilżające), przez co kondycjonuje skórę i włosy, zmiękcza i wygładza)
 Phenyl trimethicone (silikon zmywalny szamponem)
Olea europaea (Olive) (oliwa z oliwek)Fruit Oil,
Parfum (Amyl Cinnamal, Benzyl Salicylate, (Ester benzylowy kwasu salicylowego. Znajduje się na liście potencjalnych alergenów.Składnik kompozycji zapachowych.)
Lilial (związek chemiczny, nie znalazłam zastosowania)
Coumarin(Związek organiczny z grupy laktonów (lakton kwasu o-hydroksycynamonowego) o przyjemnym zapachu wysuszonej trawy. Występuje w wielu roślinach z rodziny traw, storczykowatych, motylkowatych, jasnotowatych.Składnik kompozycji zapachowych),
 Hydroxycitronellol,( Imituje zapach konwalii.) Linalool, (Limonene)(. Imituje zapach konwalii)
Butyl Methoxydibenzoylmethane(Filtr UV, chroniący skórę przed szkodliwym wpływem promieniowania słonecznego.)
 Eruca sativa Seed Extract(rukola) 
Rosmarinus officinalis (Rosemary) (rozmaryn)
Leaf Oil,(liść z oliwki)
Citrus medica limonum (Lemon) Oil(olejek z cytryny)
 Tocopheryl Acetate(Przeciwutleniacz (antyoksydant), hamuje procesy starzenia się skóry wywoływane np. promieniowaniem UV lub dymem papierosowym. Zapobiega lub w znaczny sposób ogranicza szybkość zachodzenia procesu utleniania zawartych w kosmetyku składników tłuszczowych, np. niektórych cennych olejów roślinnych. Dodatek antyoksydantów zapewnia trwałość produktów, wydłuża ich przydatność do użycia, zabezpiecza przed powstawaniem nieprzyjemnego zapachu, zmianami barwy oraz konsystencji produktu gotowego.wit E)
 Allium sativum (Garlic) Bulb Extract,(CZOSNEK xD)
 BHT, (Przeciwutleniacz (antyoksydant). Zapobiega lub w znaczny sposób ogranicza szybkość zachodzenia procesu utleniania lipidów zawartych w kosmetyku, jak np. niektórych cennych olejów roślinnych. Dodatek antyoksydantów zapewnia trwałość produktów, wydłuża ich przydatność do użycia, zabezpiecza przed powstawaniem nieprzyjemnego zapachu, zmianami barwy oraz konsystencji produktu gotowego.)
D&C Yellow No. 11 (CI 47000). (barwnik)
cena:19zł

Więc tak:
Jak widać czosnku jest w nim tyle co jak kot napłakał...

Używałam go ok przez miesiąc, co 2-3 dni. Nakładałam ok 1 łyżki na sam skalp. Najczęściej na noc, czasami na min 2h. Staralam sie połączyć do z krótkim masażem głowy...
Raz nałożyłam na całą ich długość i nie mogłam potem ich domyć i szampon nie chciał sie pienić.
Zostało mi go tyle: ->
Jak widać poszło mi go ok 1/3 ;)  (troszkę odlałam na próbę Blondynce ;* )

ZAPACH:
W składzie  są  rzeczy, które maja robić za konwalie, ale ja nie czuje ani jej ani czosnku. Olejek ma silny, nieokreslony, orientalny zapach. Trudno się go pozbyć. Gdy z nim spałam i rano mylam wlosy to i tak czulam go przez caly dzien. (przywyklam)

MOJA OCENA: (czyli sąd ostateczny xD)
+ uważnie obserwowałam moją czuprynę i zauwazylam nowe, malutkie i juz trochę dłuższe baby hair.
+ NIE mialam po nim przyklapu, ba, nawet mialam wrażenie, że wiekszego uniesienia niż zazwyczaj ;)
+ za konsystencje, nie jest taki "tłusty" i ze skalpu mozna go zmyć czymkolwiek 
+ mnie nie podrażnił ;)
+ brak problemów z łupieżem (jeszcze niedawno z nim walczyłam...)

+/-  stop WYPADANIE? Mam mieszane odczucia. A może jestem przewrażliwiona? Grunt, że kupiłam go wlaśnie z myślą, że mi pomoże uporać sie z nadmiernym wypadaniem moich włosków... Przez pierwsze 2 tyg nie zauważyłam żadnej poprawy. A potem gdzieś przeczytalam, że nie powinno się nakladac produktow na skalp nie świeży, czyli np.2 dniowy. A ja tak wasze robiłam! (no bo kto myje włosy przed nałozeniem oleju?!) Po dłuższym namysle postanowilam sie przełamac! Moje 2, 3 dniowe wlosy myłam wieczorem raz, oczyszczającym szamponem, gdy podeschły nakladałam ten olejek na skalp (a na dlugość np. oliwę z oliwek). Potem zmywalam oleje rano delikatnym szamponem. Warto się pomęczyć! Dopiero wtedy zaobserwowałam poprawę w wypadaniu. Może nie jest idealnie ale roznica jest!

-wadą dla mnie jest za intensywny zapach i trochę "wypełniony", za długi skład, wg mnie czosnek powinien zawitać bliżej przodu 

CZY KUPIĘ ZNOWU?
Raczej nie.  Nie powalił mnie na kolana a zostało mi go jeszcze sporo. Mimo, że pisałam o nim dużo dobrego to jednak wolę poszukać dla siebie czegoś innego. 

A wy już się z nim spotkałyście? A może wolicie "robotki" domowej wcierki? 

Igg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz